Autor Wiadomość
Robak
PostWysłany: Nie 9:11, 08 Paź 2006    Temat postu: Szybka komunikacja kolejowa linii Trynek - centrum

Witam serdecznie. Mam kilka uwag do powyzszej wypowiedzi. Pomysl jest bardzo dobry, ale niestety niemozliwy do realizacji. Z kilku powodow, otoz:
1- cała linia została rozebrana, także konieczna byłaby odbudowa dosłownie wszystkiego (tak jak Pan Adam zauważył wcześniej),
2- w miejscu, gdzie linia wąskotorowa przechodziła przez ulicę Pszczyńską stoi obecnie stacja benzynowa, a sam teren centrum jest coraz bardziej zagospodarowywany (np. miejsce, gdzie kolejka mijała 2 duże budynki z czerwonej cegły i kierowała się w stronę rzeki Kłodnicy stoją obecnie garaże)
3- most nad rzeką Kłodnicą jest betonowy, ale jest już bardzo stary. Na pierwszy rzut oka, dla bezpieczeństwa konieczna byłaby jego rozbiórka i budowa nowego
4- chyba najważniejsze, ślad gdzie linia wąskotorowa szła w ścisłym centrum miasta jest niemożliwy do odtworzenia, gdyż ma tam powstać już niebawem DTŚ (Drogowa Trasa Średnicowa).

Ma Pan wiele racji co do komunikacji tej dzielnicy z resztą miasta. Jednak na pocieszenie powiem, że sam jestem z Gliwic i akurat komunikacje autobusową mamy naprawdę świetną. Większość autobusów jeżdżących po mieści jest nowa (zakupiona w tym lub kilku poprzednich latach).

Sam jestem zwolennikiem komunikacji kolejowej i tu ogromna prośba do wszystkich:

JEŚLI POSIADA KTOŚ INFORMACJE NA TEMAT: KOLEI RUCHU REGIONALNEGO, PROJEKTU METRO SILESIA LUB GÓRNOŚLĄSKIEJ KOLEI WĄSKOTOROWEJ, KTÓRA DZIAŁA OBECNIE PROSZE O KONTAKT NA roogal@poczta.fm INFORMACJE TE POTRZEBNE SĄ MI DO PRACY, KTÓRĄ PISZE.

Pozdrawiam :]
Robert
Adam
PostWysłany: Wto 13:28, 16 Sie 2005    Temat postu: Szybki Tramwaj Gliwice

Kiedyś, w 2002 roku zaporponowałem odbudowę linii na os. Trynek
w Gliwicach.

Napisałem wtedy:
To największe gliwickie osiedle obsługiwane jest armadą autobusów. Możliwa jest odbudowa linii kolejowej po śladzie kolei wąskotorowej GKW, która przebiegała w bezpośredniej bliskości tego ogromnego osiedla. Jeszcze w 1992 roku, czyli 10 lat temu, zbudowano nawet łącznik toru ze stacji Trynek Wąsk. do stacji Gliwice Śródmieście Wąsk. i myślano o rozwoju kolei GKW!

Niestety, fatalne zarządzanie znajdującą się w strukturach PKP koleją wąskotorową doprowadziło do jej upadku i demontażu całej infrastruktury przez nieznanych sprawców. Pozostał tylko pas ziemi, który jednak może zostać wykorzystany dla potrzep proponowanej linii S5 kursującej w relacji Os. Trynek.- ul. Lotników- Os. Zubrzyckiego- Centrum (były przystanek końcowy kolei GKW przy ul. Dworcowej. Wykorzystane zostaną wagony motorowe, linia zostanie odbudowana jako jednotorowa z ruchem co 10 lub 20 minut w trakcji spalinowej (lub ewentualnie elektrycznej), koszt inwestycji to 35 mln PLN w najtańszym wariancie. Ogromną zaletą jest pas gruntu po kolei GKW, który powinien być zabezpieczony pod przyszłą inwestycję. Kolejnym sposobem rozwoju jest kierunek Knurowa. Proponowana jest obsługa os. Szczygłowice (przy samej linii kolejowej) oraz rozbudowa sieci w kierunku os Wojska Polskiego. Zalecane jest wykorzystanie pasa ziemi po "zdemontowanej przez nieznanych sprawców" linii kolei GKW. Koszt ekspansji w tym kierunku to ok. 60 mln PLN przy zastosowaniu trakcji spalinowej

Przygotowanie : Adam Fularz, 2002

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group