Autor Wiadomość
Adam
PostWysłany: Wto 11:57, 16 Sie 2005    Temat postu: I jeszcze dodam

o tym że niejaki p. Wielądek doskonale wie, że kolej może wygenerować choćby i 100 miliardów długu, i do tego tych kolejarzy zachęca. W ogóle p. Wielądek jest niezły, dla niego świat kończy się na PKP. Reszta- to nie jest kolej.

Zestawienie długów "PRAWDZIWYCH KOLEI", z połowy lat 90-tych

Pays Dette des chemins de fer (millions d’euros /ECU) Dette des chemins de fer en % du PIB
Autriche, OeBB 2892 1,7
Belgique, SNCB 3539 1,8
Danemark, DSB 2782 2,3
Finlande, VR 166 0,2
France, SNCF 28731 2,6
Allemagne, DB 5795 0,3
Grèce, CH 937 1,1
Irlande, CIE 323 0,7
Italie, FS 42067 4,9
Luxembourg, CFL 168 1,4
Pays- Bas, NS 2807 1,0
Portugal, CP 1529 2,1
Espagne, Renfe 8140 2,0
Suède, SJ+ BV 1958 1,2
RU, Railtrack + BR 10709 1,2
Slovénie, SZ 153 1,3


(A to już z roku 2001):
Country Railway Debt in million euros Comments
Bulgaria BDZ No data
Czech Republic CD 202.6 31st December 2001
Estonia EVR rentable
Hungary MAV 1793 aprox. end 2001
Latvia LDZ No debt. LDZ has no debt resulting from public service.
Lithuania LG 4.7 Creditorial debts of the company for the suppliers on the 1st of January, 2002
Poland PKP 2233,5 As for 31st December 2001. At the end of 2002 a total debt of 2611,76 million euro is assumed.
Romania CFR No debt. The debt prior to 1st of October 1998 was taken over by SNCFR. After one year and a half neither ofthe companies registred debts
Slovakia ZSR 1012 at 1th January 2002, 45.002.002 thousand SKK
Slovenia SZ 400
GySEV GySEV rentable
Adam
PostWysłany: Wto 11:38, 16 Sie 2005    Temat postu: Ile PKP ma już zadłużenia? 20 miliardów?

Czy więcej? Ktoś wie? Bo ostatnio, jakieś 9 miesiecy temu, mieli "jeszcze" 18 miliardów......
Ta firma w ogóle straciła jakąkolwiek styczność z rynkiem. Ostatnio na dworcu centralnym w Wa-wie czynne były tylko 3 kasy. Ludzie stali po 40 minut. To już nie ma sensu, i nikt w MI tego nie chce dostrzec.

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group