Autor Wiadomość
granula45
PostWysłany: Czw 3:28, 07 Lut 2008    Temat postu:

Âńĺě đĺôĺđŕëŕě íŕáîđ ńîôňŕ č ďîëíîĺ îďčńŕíčĺ íŕęđóňęč!
Âńĺě ďđčâĺň!
Çíŕ÷čň ňŕę, âđĺěĺíč ńĺé÷ŕń ó ěĺí˙ íĺňó, ňŕę ÷ňî ěíîăî ďčńŕňü íĺ áóäó!
Ăîâîđţ ńđŕçó, ěíĺ ń ýňčő ďŕđňíĺđîę ęŕďŕĺň ăäĺňî 200$-350$ â ěĺń˙ö! (Ĺńëč őîđîřî ďîňđóäčňń˙, ěîćíî č áîëüřĺ! ß íčęîăî íĺ çŕńňŕâë˙ţ ěíĺ âĺđčňü... Ňŕę ÷ňî ýňŕ číôîđěŕöč˙ áóäĺň ďîëĺçíŕ ňîëüęî ňĺě, ęňî îďňčěčńňč÷ĺńęč íŕńňđîĺí íŕ đŕáîňó (ěîćĺň č íĺ ńîâńĺě ëĺăęóţ... )!

ÂÍČĚŔÍČĹ!!!
Ňŕę, ęŕę, íŕ ýňîě ôîđóěĺ çŕďđĺůŕĺňń˙ đŕçěĺůŕňü đĺôĺđŕëüíűĺ ńńűëęč, Âŕě íŕäî îáđŕňčňń˙ ęî ěíĺ, ÷ňîá ˙ âŕě čő äŕë ëč÷íî!
Ęîěó ýňî íŕäŕ - îáđŕůŕňń˙ ďî ICQ - 353-867-001

ß, íŕ ďđčěĺđ, ÍĹ čńďîëüçóţ ńŕéňű äë˙ ňĺő ďŕđňíĺđńęčő ďđîăđŕěě! Čńęëţ÷čňĺëüíî íŕęđóň÷čęč!

ÂÍČĚŔÍČĹ!!!
Âńĺě ęňî çŕđĺăčńňđčđóĺňń˙ ďî ěîčő đĺôĺđŕëüíűő ńńűëęŕő, ěîăóň ÁĹŃĎËŔŇÍÎ ďîëó÷čňü íŕęđóň÷čęč äë˙ ýňčő ďŕđňíĺđîę, č ďîëíîĺ îďčńŕíčĺ ďî đŕáîňĺ!
ß đŕä ďîěî÷ âńĺě ńâîčě đĺôĺđŕëŕě!

Âńĺě, ęňî őî÷ĺň ďîëó÷čňü áĺńďëŕňíűé ńîôň äë˙ íŕęđóňęč, áĺńďëŕňíóţ číôîđěŕöčţ č ďîěîů, îáđŕůŕňń˙ ďî ICQ -353-867-001

Ćĺëŕţ óäŕ÷č...
Âîň âűďëŕňű!
rush
PostWysłany: Sob 21:06, 27 Sie 2005    Temat postu:

rzeczywiście, artykuł dość stary i mocno nieauktualny... ale do rzeczy. W podanym kształcie "Metro II", czy jak kolwiek inaczej to nazwiemy, nie powstanie. Powodów jest kilka i to dość istotnych:
1) stan torowiska linii warszawa-radom
2) liczne przejazdy kolejowe jednopoziomowe
Prawdopodobnie stac by było miasto (czy innego inwestora) na zakup nowych autobusów szynowych, ale remont torowisk i modernizacja przejazdów, to inwestycja na zbyt wielką skalę (finansową). To co można by było zrobić, to wzdłuż istniejącej nitki kolejowej zbudować drugą (miejsca tam jest dość) i to z małymi korektami (bo np. Warszawa Okęcie ma się do lotniska jak piernik do wiatraka). Niestety, dla większości podwarszawskich gmin (ale także i niektórych warszawskich, jak Wawer) kolej od metra praktycznie się nie różni. Wystarczy zmienić składy na bardziej nowoczesne i z koleji dojazdowej zrobi się metro. A do tego jest jednak droga daleka. I dlatego właśnie powstają takie dające złudne nadzieje artykuły, które - z technicznego punktu widzenia - są irracjonalne.

pzdr, m.
Adam
PostWysłany: Wto 11:14, 16 Sie 2005    Temat postu: Co z tym warszawskim Metrem II?

Wszyscy chyba już zapomnieli, a idea nie była najgorsza. Piaseczno i Konstancin Jeziorna chyba tego potrzebują....


(z rzeczpospolitej, jakieś strasznie stare)
------------------
List w obronie Dworca Głównego Projekt Metra II i warszawskiej obwodnicy kolejowej w zawieszeniu
Batalia o stację trwa

List otwarty w obronie zagrożonego likwidacją dworca kolejowego Warszawa Główna wystosowali do ministra infrastruktury zwolennicy budowy Metra II i warszawskiej obwodnicy kolejowej. W ministerstwie leży tymczasem wniosek o zgodę na sprzedaż dworca prywatnemu inwestorowi, który nie jest zainteresowany, aby była tam stacja.
- Zwracamy się z gorącym apelem o powstrzymanie podejmowanych w ostatnim czasie przez część kierownictwa Polskich Kolei Państwowych działań, które prowadzą do bezprecedensowego unicestwienia infrastruktury technicznej i funkcjonalnej Warszawskiego Węzła Kolejowego - napisali w liście do ministra infrastruktury Maria Bernacka-Rheims, radna powiatu piaseczyńskiego, koordynatorka przedsięwzięcia Metro II, Bogumił Gierałtowski, były generalny projektant Warszawskiego Węzła Kolejowego w Centralnym Biurze Projektowo-Badawczym Kol-Projekt, oraz Michał Kozak, radny Warszawy.
Główny jest ważny
Zdaniem projektantów linii kolejowych i urbanistów, Dworzec Główny jest niezbędnym ogniwem w przyszłym układzie komunikacji podmiejskiej, czyli planowanego Metra II, oraz rewitalizacji kolejowej obwodnicy centrum miasta.
Dworzec nie działa od 1996 r. PKP najpierw wydzierżawiły teren na 30 lat, a ostatnio postanowiły go sprzedać dzierżawcy, spółce Polma SA, która chce wznieść tam inwestycje komercyjne. Aby jednak transakcja doszła do skutku, musi się na nią zgodzić minister infrastruktury.
Kolej uważa, że Główny jest zbędny. - Przy zatwierdzaniu materiałów przetargowych PKP SA zrezygnowały z planu odtworzenia tam kolei - wyjaśnia Wojciech Misterka, dyrektor Biura Nieruchomości PKP.
Przedstawiciele Kol-Projektu, który opracował projekt Metra II, uważają, że to błąd. - Można było w umowie umieścić zapis, że funkcje obiektów, które powstaną na tym terenie, muszą być powiązane z funkcją komunikacyjną dworca - mówi Henryk Kozłowski z Kol-Projektu.
Samorządowcy podzielają ten punkt widzenia. Jerzy Guz, członek zarządu gminy Warszawa Centrum zapewnia, że jeśli inwestor zlikwiduje stację przy pl. Zawiszy i nie zostawi choćby jednego kolejowego przystanku, to nie otrzyma pozwolenia na budowę.
Metro II, czyli szybka kolejka
Projekt tzw. Metra II przewiduje powstanie szybkiej kolejki, która połączyłaby Konstancin-Jeziorną i Piaseczno z Warszawą. Jeździłaby ona po torach kolei radomskiej i torach należących do Elektrociepłowni Siekierki, dzięki czemu w pół godziny można byłoby dojechać do Warszawy.
- Trasę miałyby obsługiwać lekkie autobusy szynowe, tańsze w eksploatacji niż zwykłe pociągi. Projekt zaakceptowało wszystkich 11 instytucji, które miałyby ją współfinansować. Są to gminy Lesznowola, Piaseczno i Konstancin, PKP, Elektrociepłownie Warszawskie, m.st. Warszawa oraz warszawskie gminy Centrum, Ursynów, Włochy i dzielnica Mokotów. W projekt zaangażowało się też Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze - tory mają bowiem sięgać również do lotniska na Okęciu - mówi Maria Bernacka-Rheims.
Wszyscy zgodzili się, że najkorzystniejszy byłby wariant, w którym kolejka docierałaby do Dworca Głównego, gdyż jest to doskonały punkt przesiadkowy - pasażerowie mogliby płynnie włączyć się do systemu komunikacji miejskiej.
Koszty inwestycji są wysokie. Budowa jednego niskiego peronu to około 160 tys. zł, a przystosowanie do przewozów pasażerskich liczącego 8 km odcinka torów z Konstancina do Nowej Iwicznej, gdzie łączyłby się z torami kolei radomskiej, to wydatek rzędu 12-15 mln zł. Na realizację całego projektu potrzeba około 50 mln zł. Gminy same nie udźwigną takiej sumy. Liczą na to, że znajdzie się prywatny podmiot.
Ostatnio Polskie Koleje Państwowe SA, PKP Przewozy Regionalne sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze i władze Warszawy podpisały porozumienie w sprawie wspólnego finansowania studium dotyczącego połączenia kolejowego Okęcia z centrum Warszawy. Miałoby ono powstać w 2006 r. - To połączenie będzie współgrało z planowanym projektem Metra II. Nie ma tu konkurencji - mówi Maria Bernacka-Rheims.
Przy okazji prac nad Metrem II zainteresowano się kolejową pętlą w centrum miasta, która istnieje od czasów carskich. Łączy ona Dworzec Zachodni, Gdański, ZOO, Wschodni, Śródmieście i Centralny - czyli oba brzegi Wisły. Zdaniem fachowców, jest to idealny pomysł na szybki transport w centrum miasta, przede wszystkim dla pasażerów podmiejskich kolejek, którzy wysiadaliby na jednej ze stacji obwodnicy.
Obwodnica w centrum miasta
Gdy w 2003 r. powstanie stacja metra przy Dworcu Gdańskim, pasażerowie z obwodnicy kolejowej mogliby przesiadać się do niego. Dworzec Główny byłby ważnym ogniwem tej pętli. Poza tym prawie gotowe jest połączenie kolejowe Warszawy Gdańskiej z Warszawą Główną, realizowane w ramach poprawy łączności komunikacyjnej Legionowa z zachodnią częścią centrum.
- Do stworzenia obwodnicy potrzebne są stosunkowo niewielkie środki, ponieważ linie kolejowe już istnieją. Należy dobudować kilka kilometrów torów integrujących system i perony - uważa Maria Bernacka-Rheims.
Koszt przystosowania kilometra torów jest szacowany na ponad milion złotych, czyli mniej niż budowa podziemnego metra. Całość przedsięwzięcia kosztowałaby około 100 mln zł. Trzeba jednak pamiętać, że na razie pieniędzy brakuje nawet na kontynuowanie budowy metra.
Beata Kalinowska

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group