Adam |
Wysłany: Wto 12:15, 16 Sie 2005 Temat postu: Wkleję ci jeszcze to |
|
|
stara dyskusja z transport.misc.pl:
> Kurier Codzienny nr 174, 25 czerwca 1951 r.
> TRAMWAJE I TROLLEYBUSY USPRAWNIĄ KOMUNIKACJĘ W
> LUBLINIE.
>
> Wspaniałe inwestycje socjalizmu w Lublinie jak fabryka samochodów
> ciężarowych, szereg mniejszych zakładów produkcyjnych, Trasa W-Z,
> miasteczko uniwersyteckie oraz budowane na krańcach miasta nowoczesne
> osiedla robotnicze poł±czone zostan± sieci± linii autobusowych,
> trolleybusowych i tramwajowych. Pod koniec Planu 6-letniego ulicami
> Lublina przebiegać będzie około 40 trolleybusów, 20 tramwajów oraz
> dziesi±tki autobusów, które zapewni± wielotysięcznej rzeszy pracuj±cych
> szybki i wygodny dojazd do zakładów pracy.
> Juz wkrótce równocze¶nie z budow± lubelskiej Trasy W-Z rozpoczęta
> zostanie budowa pierwszej na LubelszczyĽnie linii tramwajowej. Obecnie
> jest na ukończeniu budowa 4,5 km odcinka linii trolleybusowej. Na
> pocz±tku przyszłego roku rozpoczęta zostanie budowa drugiego odcinka
> do fabryki samochodów ciężarowych oraz trzeciego - do osiedla
> robotniczego Lublin-Zachód. W br. między fabryk± samochodów
> ciężarowych i miastem kursować będzie 7 nowych wozów autobusowych.
> W ostatnim roku Planu 6-letniego tabor Miejskiego Przedsiębiorstwa
> Komunikacyjnego w Lublinie będzie przewoził w ci±gu roku ponad
> 20 milionów pasażerów.
> Byly plany budowy tramwajow, w latach 1903 i 1917, jednak plany
pokrzyżował
> wybuch wojny, a wcze¶niej to firma maj±ca prowadzić przedsiębiorstwo w
> ostatniej chwili wycofała się. Plany linii były poważne - z dworca na
> Kalinowszczyznę i do rogatki warszawskiej - przez Krakowskie Przedmie¶cie
> (pierwsza ok 7 km, druga ok 10 km). Zezwalano nawet na przewóz toworów,
ale
> tylko w nocy. Ostatni raz o tramwajach mowa była w roku 1987 (wcze¶niej na
> pocz. lat 80.), kiedy powstało kilka koncepcji "Lubelskiego Szybkiego
> Tramwaju", ale jako pierwsza miała być realizowana linia Konopnica -
Zadębie (z
> odnog± do dworca PKP i zajezdni± obok Odlewni Ursus). Plany pokrzyżował
brak
> pieniędzy, chociaż kosztorysy i ekspertyzy były już gotowe. Jeden z kilku
> tuneli miał przebiegać pod Bram± Krakowsk±. Mimo to zwolennicy budowy
tramwajów
> pozostali do dzisiaj...
>
Byly plany budowy tramwajow, w latach 1903 i 1917, jednak plany pokrzyżował wybuch wojny, a wcze¶niej to firma maj±ca prowadzić przedsiębiorstwo w ostatniej chwili wycofała się. Plany linii były poważne - z dworca na Kalinowszczyznę i do rogatki warszawskiej - przez Krakowskie Przedmie¶cie (pierwsza ok 7 km, druga ok 10 km). Zezwalano nawet na przewóz toworów, ale tylko w nocy. Ostatni raz o tramwajach mowa była w roku 1987 (wcze¶niej na pocz. lat 80.), kiedy powstało kilka koncepcji "Lubelskiego Szybkiego Tramwaju", ale jako pierwsza miała być realizowana linia Konopnica -Zadębie (z odnog± do dworca PKP i zajezdni± obok Odlewni Ursus). Plany pokrzyżował brak pieniędzy, chociaż kosztorysy i ekspertyzy były już gotowe. Jeden z kilku tuneli miał przebiegać pod Bram± Krakowsk±. |
|