Transpolska- Transport w Polsce | Forum polityki transportowej i ekonomiki transportu w Polsce

FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy

 Forum Transpolska- Transport w Polsce Strona Główna

   ProfilProfil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości    GalerieGalerie    ZalogujZaloguj    RejestracjaRejestracja 

Linia SKM Nowy Sącz- Stary Sącz

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Transpolska- Transport w Polsce Strona Główna -> Hyde-Park, czyli wszystko
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam
Administrator



Dołączył: 12 Sie 2005
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Z. Gora

PostWysłany: Wto 13:08, 16 Sie 2005    Temat postu: Linia SKM Nowy Sącz- Stary Sącz

 

Stara sprawa ale warto przypomnieć:


SĄDECKI SZYBKI TRAMWAJ KOLEJOWY

Pomysl wprowadzenia komunikacji szynowej o charakterze miejskim w rejonie Nowego Sacza po raz pierwszy zostal zaprezentowany przez prof. A. Rudnickiego w roku 1993 w ramach studium komunikacyjnego do szczegółowego planu zagospodarowania przestrzennego i wówczas wywołał tylko zdziwienie władz. Ideą profesora było wprowadzenie pojazdu dwusystemowego na kształt modelu Karlsruhe w celu obsługi tego położonego nad Dunajcem zespołu miejskiego. Obecnie, po siedmiu latach pojawiły się na rynku mnuiej skomplikowane i tansze pojazdy szynowe. Mozliwe jest dzis wprowadzenie systemu kolei miejskiej duzo mniejszym kosztem.
Przebieg linii kolejowych wzgledem tkanki miejskiej jest bardzo korzystny. Kolej obejmuje najwazniejsze osrodki funkcjonalne miasta, a w obrebie historycznego centrum usytuowany jest przystanek kolejowy. W pierwszej kolejnosci pozadanym wydaje sie wprowadzenie tramwaju kolejowego w relacji Stary Sacz- Biegonice- Nowy Sacz Glówny- Nowy Sacz Miasto (Centrum) - Nowy Sacz Chelmiec. Czas przejazdu od stacji Chelmiec do stacji Nowy Sacz to okolo 9 minut, a do Starego Sacza dodatkowe 8 minut. Proponowana jest nawet 20- minutowa czestotliwosc w szczycie komunikacyjnym. Konieczne bedzie dodanie dodatkowych przystanków w celu pozyskania wiekszej liczby podróznych.
Koszt inwetycji to przede wszystkim tabor. Zakladany jest zakup dwóch 90- miejscowych autobusów szynowych, co moze kosztowac okolo 5 mln PLN. Koszt budowy dodatkowych przystanków moze zostac odroczony w czasie.

Adam Fularz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Transpolska- Transport w Polsce Strona Główna -> Hyde-Park, czyli wszystko Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

 

Style Created Freely By